Miałem 1,5 roku wycieraczki bezramowe i w końcu wywaliłem... wkurzały mnie od samego początku ale nie chciałem robić przykrości bratu bo się na nie wykosztował... Nie do końca wszędzie dobrze przylegały i zostawiały smugi. Mam teraz zwykle tradycyjne i działają bardzo dobrze. :?
Dziwna modyfikacja - dołożenie wyłącznika na kokpit
Zwiń
X
-
Dziwna modyfikacja - dołożenie wyłącznika na kokpit
Punkt wyjścia foto:
Modyfikacja:
Potrzebuję dołożyć wyłącznik obok OFF ESP, czyli kupno jakiejś używki z alledrogo wchodziłoby w grę np. OFF ASR celem posłużenia się nim, jako wyłącznikiem do telefonu. "Skomplikowane", ale chodzi mi o aktywowanie wybierania głosowego Iphone 3gs, czyli przeniesienie wyłącznika np. z aktywnego przycisku słuchawek w to miejsce na deskę. Problem jednak w tym, czy technicznie dałoby radę a konkretniej czy ktoś ma rozpiskę pinów tych wyłączników albo jednego chociaż abym posprawdzał. Liczę sie z tym, że nie będzie on podłączony do podświetlania ale na tym mi nie zależy.
Dziękuję i przepraszam za być może niejasne tłumaczenie.
-
-
no problem
wykorzystywane są w tych włącznikach 4 piny zazwyczaj
2 na podświetlenie i 2 na zestyk guzika
wtyczkę dokupisz z pinami i dalej hulaj dusza....
tylko najpierw poszukaj włącznika, może być ESP OFF, ASR OFF, SET (do tpms'a)
poświetlenie bez problemu bierzesz z istniejącego guzika ESP->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolno problem
wykorzystywane są w tych włącznikach 4 piny zazwyczaj
2 na podświetlenie i 2 na zestyk guzika
wtyczkę dokupisz z pinami i dalej hulaj dusza....
tylko najpierw poszukaj włącznika, może być ESP OFF, ASR OFF, SET (do tpms'a)
poświetlenie bez problemu bierzesz z istniejącego guzika ESP
Komentarz
-
-
żadne tam modzenie, zakładasz szybkozłączki na kable podświetlenia i już
przycisk jest nie lutowalny (chociaż da się) ale to druciarstwo
kupujesz wtyczkę do włącznika i piny na przewodach
wkładasz odpowiednio piny do wtyczki, wtyczkę do guzika i już
ramkę zdjemujesz podważając ją dookoła płaskim nieostrym nożem
jak będziesz miał guzik to daj znać, wtedy Ci powiem co kupić i jak podłączyć->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
gieu, włącznik bistabilny trzeba skonstruować, w wersji elektronicznej oczywiście
i zadziała jak piszesz, łącznie z podświetleniem na pomarańczowo przy włączeniu/wyłączeniu
zrobiłem coś takiego, ale jest mały problem, bo stan włącznika jest losowy podczas włączenia zasialania
wkurzało mnie to, więc na razie projekt zarzuciłem, ale zimą wrócę do niego->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Krzyś a przekaźnik bistabilny nie załatwił by sprawy :?:
Impus podany na cewkę przekaźnika z przycisku załącza (zwiera styk), następny wyłącza interes (rozwiera styk), oczywista tego pierwszego (przekaźnika), ale może są w "pastylkach" jakieś tam przerzutniki Schmita o czym mi obecnie, nie wiadomo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolgieu, włącznik bistabilny trzeba skonstruować, w wersji elektronicznej oczywiście
i zadziała jak piszesz, łącznie z podświetleniem na pomarańczowo przy włączeniu/wyłączeniu
zrobiłem coś takiego, ale jest mały problem, bo stan włącznika jest losowy podczas włączenia zasialania
wkurzało mnie to, więc na razie projekt zarzuciłem, ale zimą wrócę do niego
w dzisiejszych czasach bierze się ATTiny, programuje się parę linijek kodu i wszystko rozwiązuje się na drodze oprogramowania mikrokontrolera. Kiedyś brało się układ SN7474, robiło się zeń przerzutnik typu T, dokładało się rezystor, kondensator i jedną bramkę NAND z wejściem Schmitta (SN74132) w obwodzie wejścia /R i po sprawiePozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
macherstudio, A nie prościej Ci będzie wyjąć jedną z zaślepek w panelu i wstawić w nią taki mikrowłącznik:
No fakt nie będzie podświetlenia , ale szpecić też nie będzie ,warunek tylko taki że nie może być tam dużych prądów ale o tym co piszesz to chyba nie ma takich .
W wyjętej zaślepce nawiercasz otwór i wklejasz tam mikrostyk i lutujesz kabelki i po robocie. Taki mikrowłączni kupisz w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym za grosze .
No i nie ingerujesz w elektrykę auta , jeżeli to Ci przeszkadza .
Komentarz
-
-
robreg, mikrokontroler to przerost formy nad treścią do takiego zastosowania, poza tym musi mieć płytkę i elementy dodatkowe - będzie to duże
przerzutnik T jak najbardziej i na tym opieram swój pomysł, tylko brak stabilności po włączeniu mnie wkurza->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
jest taki Przekaźnik - bo mam pod włacznik podłaczone CB. Przekaźnik bistabilny sterowany przyciskiem W (winter) ale moze byc kazdym innym dowolnym monostabilnym
Klikasz raz - załącza
klikasz drugi raz - rozłącza
Przekaźnik jest chyba od Daewoo od tylnej szyby , koszt ok 40zł
Ja robiłem sobie układ który juz ma 2 takie przekaźniki w osbie, bo juz mi było mało jeden przekaźnik, drugi miał byc pod antyradar w zabudowie,.
podłaczyłem pod 2 guzuki ( Przedni PDC do daradu) i Winter pod CB
I mam 2 niezaleźne sterowania , i 2 osobne guziki
ten przekaźnik powinen być dobry
Komentarz
-
-
jakbyś miał climatronic, to w miejscu, gdzie jest przycisk od webasto lub ogrzewanej przedniej szyby jest styk, którym sterujesz przekaźnik i nic nie trzeba kombinować. W standardowym panelu odpalasz ten przycisk i podłączasz w odpowiednim miejscu przekaźnik.
Popatrz na schemat SuperbII - Przednia szyba podgrzewana.
Dla ułatwienia dodam - pin B23 z Bordnetza podaje wtedy masę.
Oczywiście trza zakodować, że jest grzana przednia szyba, no ale to chyba żaden problem.
Jak chcesz to możemy się znowu zamienić na panele, bo teraz mam taki w O2 właśnie z tym przyciskiem.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
spacewalker, to byłoby rozwiązanie
Enriquez, to też jest rozwiązanie, ale nie będzie sygnalizacji na guziku dodatkowym + ewentualne wyrzeźbienie ikonki podświetlanej->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezjakbyś miał climatronic, to w miejscu, gdzie jest przycisk od webasto lub ogrzewanej przedniej szyby jest styk, którym sterujesz przekaźnik i nic nie trzeba kombinować. W standardowym panelu odpalasz ten przycisk i podłączasz w odpowiednim miejscu przekaźnik.
Popatrz na schemat SuperbII - Przednia szyba podgrzewana.
Dla ułatwienia dodam - pin B23 z Bordnetza podaje wtedy masę.
Oczywiście trza zakodować, że jest grzana przednia szyba, no ale to chyba żaden problem.
Jak chcesz to możemy się znowu zamienić na panele, bo teraz mam taki w O2 właśnie z tym przyciskiem.
Czy ten przycisk (podgrzewanie przedniej szyby) ma jakieś czasowe wyłączenie (tak jak przycisk grzania tylnej szyby)?
Komentarz
-
-
czas grzania przedniej szyby jest chyba regulowany w adaptacjach->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Enriquez, a nie jest łącznie z czasem grzania lusterek i tylnej szyby?->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolrobreg, mikrokontroler to przerost formy nad treścią do takiego zastosowania, poza tym musi mieć płytkę i elementy dodatkowe - będzie to duże
przerzutnik T jak najbardziej i na tym opieram swój pomysł, tylko brak stabilności po włączeniu mnie wkurzaPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
robreg, taki mały SO6 to już coś
ja mam takie rozwiązanie na flip flopie 4013 czyli przerzutniku D->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolrobreg, taki mały SO6 to już coś
ja mam takie rozwiązanie na flip flopie 4013 czyli przerzutniku DPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Komentarz